4-10-11
חיזוק משמעותי לועדת זליכה.
השר כץ : ועדת זליכה תגיש מסקנות גם בנושא המיסוי על ענף הרכב בישראל ויצורפו אליה נציגי אוצר.
פרופ' טרכטנברג הבהיר כי אין כל כוונה להקים ועדה בינמשרדית חדשה אלא להרחיב את ועדת זליכה ולצרף אליה נציגים של משרד האוצר.
שר התחבורה: "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות כמו חברת "תנובה" ולהבין שמה שקרה ל"תנובה" יקרה גם למונופולים בענף הרכב רק בעוצמה גדולה יותר.
הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב בישראל ברשות פרופ' ירון זליכה תעסוק גם בנושא המיסוי על ענף הרכב. בישראל ויצורפו אליה נציגים של משרד האוצר. כך הודיע היום (יום שלישי) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול הוחלט לצרף לועדת זליכה שני נציגים נוספים: נציג של רשות המיסים ונציג של הממונה על ההגבלים העסקיים, במטרה לאפשר לועדה להגיש מסקנות גם בנושא המיסוי על ענף הרכב ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף.
פרופ' מנואל טרכטנברג הבהיר בישיבת הממשלה כי הועדה לשינוי חברתי- כלכלי שברשותו אינה תומכת בהקמת ועדה בינמשרדית חדשה שתעסוק בהיבטים של ענף הרכב אלא בהרחבת סמכויותיה של ועדת זליכה ובצרוף של נציגי אוצר לועדה.
ראש הממשלה, בינימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי הוא תומך בסיכום שהושג לפיו סמכויות ועדת זליכה יורחבו ויצורפו אליה נציגים נוספים של ממשרד האוצר כדי שיתאפשר לה לטפל גם בנושא המיסוי על ענף הרכב.
ועדת זליכה שמונתה לפני כחודש על ידי השר כץ נועדה לבחון את צמצום הריכוזיות בענף הרכב ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים בכל ענפי הרכב. הועדה צפוייה להגיש את מסקנותיה עד ל- 30 בדצמבר 2011.
השר כץ ציין כי הוא נחוש לפתוח את ענף הרכב לתחרות חופשית." מדובר באחד המונופולים הגדולים והחזקים במשק. כל ניסיון למנוע תחרות בענף לא יצליח ויתקל בתגובה קשה של הרשויות והציבור בישראל". אמר כץ.
שר התחבורה הוסיף כי הציבור בישראל איבד את סבלנותו כלפי המונופולים הגדולים. "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות, כמו חברת "תנובה" ולהבין שמה שקרה ל"תנובה" יקרה גם למונופולים בענף הרכב, רק בעוצמה גדולה יותר.