איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

המכרז הגדול ביותר בתחבורה הציבורית יצא לדרך

2-10-11
הרפורמה בתחבורה הציבורית נמשכת. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם מכרז חדש להפעלת קווי תחבורה ציבורית בערים מודיעין – מכבים-רעות, מודיעין עלית, רמלה והישובים שסביבן. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

המכרז כולל עשרות קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים במודיעין – מכבים-רעות, מודיעין עלית, רמלה וישובים כפריים סביבם. מספר הנוסעים בקווים אלה עומד על כ- 340 אלף נוסעים בשבוע.

מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה שמנהיג משרדו בתחבורה הציבורית. במסגרת אשכול קווים זה יופעלו כ- 350 אוטובוסים.

המכרז שפורסם הוא צירוף של שלושה אשכולות קווים שהוצאו למכרזים במהלך השנים 2001-2004 וכעת מוצאים למכרז בפעם השנייה, לאחר תום תקופת ההסכם עם הזכיינים השונים.

אשכולות קווים אלה מופעלים כיום על ידי חברות "סופרבוס" ו"קונקס" לאחר שזכו במכרזים שפרסם משרד התחבורה להפעלת הקו. תקופת ההפעלה של חברות אלה עומדת להסתיים בחודשים הקרובים.

במכרז רשאיות להתמודד חברות שזכו במכרז למיון המוקדם (P.Q) שפרסם משרד התחבורה בשנה שעברה. מדובר בחברות: קווים, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס, אפיקים, קבוצת יורנטה- ספרד יחד עם מיה טורס וקונקס.

לראשונה בענף התחבורה הציבורית, המכרז מבוסס על שיטת העלות הכוללת (Gross Cost) במסגרתה עיקר סיכוני הביקוש חלים על המדינה, וההתחשבנות עם מפעיל השירות מתבצעת בהתאם למספר הקילומטרים שביצע האוטובוס בפועל.

במסגרת המכרז החדש יגדלו תדירויות הנסיעה בקווים אלה בכ- 37% בממוצע. כמו כן ישופר הקשר בין ישובי האשכול למוקדי פעילות מרכזיים ברחבי האשכול, כמו למשל תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות, וזאת באמצעות הוספת קווים חדשים ללא שינוי מסלול בקווים קיימים.

בנוסף לכך ישופר השירות הבינעירוני ממודיעין – מכבים-רעות, מודיעין עלית ורמלה למספר ערים מרכזיות בארץ כמו ירושלים, תל-אביב ובני ברק.

שיפור שירות יבוצע גם בישובי המגזר הכפרי במרחב האשכול, באמצעות שינוי מסלולי הקווים והפיכת חלקם לקווים ישירים יותר. לחלק אחר מהקווים יתווספו נסיעות.

השר כץ ציין כי המכרז כולל שיפור משמעותי ברמת השירות של התחבורה הציבורית. כך למשל יוקמו לאורך מסלולי האוטובוסים של אשכול הקווים יותר מ- 200 עמדות לטעינת "כרטיסים חכמים". כמו כן יוצבו יותר מ- 200 שלטים אלקטרוניים חדישים שיודיעו לנוסעים בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוס הבא.

החברות המתמודדות על המכרזים נדרשו להגיש תוכנית לשיפור איכות הנסיעה תוך מתן דגש על אחסון מטען נוסעים באוטובוס, מתן מידע לנוסעים בתוך האוטובוס, מרווח בין כיסאות, בטיחות נסיעה והצעות נוספות לשיפור איכות הנסיעה. כמו כן נדרשו החברות להציג תכנית לשיפור רמת הנגישות באוטובוסים לנוסעים עם מוגבלויות.

מיד לאחר החגים יפורסם מכרז נוסף להפעלת קווי תחבורה ציבורית באשכול חדרה- נתניה. מדובר בקווים עירוניים, אזוריים, ובינעירוניים המופעלים כיום על ידי חברת "נתיב אקספרס", חברת "אגד" וכן קווים חדשים שתוכננו על ידי משרד התחבורה.
כלי נגישות