קצין/ת בטיחות נכבד/ה, שלום ושנה טובה!
לרגל השנה החדשה – הבאה עלינו לטובה, נשוב ונאחל לך ולבני משפחתך שנה טובה ומבורכת, חגים שקטים, בטוחים ונעימים ככל הניתן.. וגמר חתימה טובה!
לאיגרת הברכה הרשמית : לחץ כאן
הנהלת האיגוד מחזקת את ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון במערכה החשובה שלפנינו, מחבקת את המשפחות הכואבות שאיבדו את היקר להם מכל, מייחלת להשבתם בקרוב של כל החטופים והחטופות שנותרו מאחור, החלמה מלאה לפצועים, חזרה מהירה של כל המפונים לבתיהם, עליונות וניצחון על כל אויבנו ומבקשי רעתנו!
————————————————————————————————–
להלן עדכוננו התקופתי ליום 09.10.24 :
1. פטור זמני – תקנות 585 (א)(14) ו-(15)
על רקע המצב הביטחוני השורר בארץ, הוציא מנהל תחום קציני בטיחות – מר סוכר, הוראת פטור זמני לתקנות האמורות (שתוקפה עד ה-1.12.24) לאזורי הסכנה כדלקמן:
גליל עליון (צפונית לכביש 85), גליל מערבי, רמת הגולן, חיפה והקריות.
למסמך הפטור מאת תחום קציני בטיחות : לחץ כאן
2. סיכום יום ההשתלמות הארצי – 'לאגו' 11/09/24
א. "מאז ימי הקורונה, התנהלותנו בתוך משברים הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו"–
כך פתח יו"ר האיגוד שמעון סודאי את דבריו ביום ההשתלמות הארצי המוצלח, שהתקיים ביום 11.09.24, תוך שהוא מביע את תודתו והערכתו העמוקה לכל ההמונים שפקדו את אולם הכנסים המפואר ב"לאגו" שבראשל"צ.
לסיקור יום ההשתלמות, לרבות תמצית דבריו של יו"ר האיגוד: לחץ כאן
לדבריו האוהדים של ראש מינהל תנועה במשרד התחבורה – אדי בן ליש: לחץ כאן
לסרטון אווירה: לחץ כאן
ב. מצגות מקצועיות מהכנס – לצפייה באזור האישי (לחברי איגוד שנרשמו מראש)
לסרטון ההרצאה המלא בנושא "הגורם האנושי כגורם משמעותי בבטיחות בדרכים"
מאת פרופ' טובה רוזנבלום – ראש המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים –
המחלקה לניהול, אוניברסיטת בר אילן: לחץ כאן
למצגת : לחץ כאן
למצגת בנושא דיני תעבורה מאת דני שטרוזמן מב.ב.ד –
בטיחות בדרכים המרכז להדרכה: לחץ כאן
להלן הנחיות לרישום לאיזור האישי באתר :
יש להמציא שם משתמש וסיסמא ולהירשם באמצעות הקישור מטה :
שם המשתמש – יכלול רק אותיות באנגלית.
הסיסמא – תכלול אותיות באנגלית (ניתן בשילוב מספרים).
לכניסה מהירה לעמוד ההרשמה : לחץ כאן
ג. אלבום התמונות מיום ההשתלמות
לתמונות מתוך "אלבום התמונות" של הכנס באתר: לחץ כאן
ד. יום ההשתלמות הארצי הבא
ניתן כבר לשריין ביומנים : יום ההשתלמות הארצי הבא יתקיים אי"ה ביום ג' 24.12.24
ב'לאגו אירועים וכנסים' בראשל"צ – בכפוף למצב ולהנחיות פיקוד העורף.
3. איגרת בנושא סדרי בטיחות לקראת החורף והדרכה לנהגים מקצועיים
עונת החורף קרבה ובאה ועימה הגשם, הרוח והערפל.
כמדי שנה, גם הפעם הוציא משרד התחבורה – תחום קציני בטיחות הנחיות לקציני הבטיחות
המפקחים על נהגים מקצועיים, על מנת שנעבור את החורף בשלום.
לאגרת המלאה : לחץ כאן
4. חובת הדלקת אורות החל מ-1.11.24 ועד 31.3.25
החל מ- 01.11.24 ועד 31.03.25 חייבים הנהגים לנסוע באורות דולקים בכבישים הבינעירוניים בכל שעות היממה.
לאגרת מוכנה המומלצת להפצה בקרב נהגי החברה לקראת חודש נובמבר : לחץ כאן
5. תיקון תקנה 582 לתקנות התעבורה – תנאים למתן כתב הסמכה לקציני הבטיחות
בחודש ספטמבר האחרון נדונה ואושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת הצעה לתיקון תקנה 582 לתקנות התעבורה, שעניינה בתנאים למתן כתב הסמכה לקציני הבטיחות. כידוע, האיגוד פועל לקידום הבטיחות ולשמירה על רמתם המקצועית של קציני הבטיחות ועושה זאת במגוון אופנים. במסגרת זאת האיגוד ניהל מגעים ממושכים עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה ולאחר שהוצגה העמדה המקצועית והועלו הסתייגויות, נערכו מספר שינויים חשובים בתיקון. הסתייגויות נוספות מטעם האיגוד הועלו גם במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה, בו השתתפו יו"ר האיגוד שמעון סודאי והיועמ"ש של האיגוד – עו"ד ניסים עזרן, ונערכו שינויים נוספים במהלכו. בסופו של דבר הדרישה הראשונית לביטול גורף של דרישת הניסיון התעסוקתי (3 שנים) – בוטלה. כמו כן חודד ההכרח בהשכלה אקדמית בתחום הרכב, היינו לא די בתעודת מהנדס כללית. כמו כן, התקבלה הדרישה להגדרת רשימה סגורה של מקצועות תחבורה לצורך עמידה בדרישת הותק התעסוקתי של טכנאי הרכב. לצד זאת, האיגוד תמך בחלופה של השכלה אקדמית לדרישת 12 שנות הלימוד, היינו במקומה ניתן להציג תעודת מהנדס או הנדסאי לצורך העמידה בתנאי זה. האיגוד מקווה שהתיקון יאפשר לאנשי מקצוע איכותיים להיכנס בשערי המקצוע ובכדי לוודא זאת, האיגוד ימשיך להשתתף בדיוני וועדת ההסמכה ובוועדות מקצועיות וימשיך לפעול להעלאת ציון המינימום במבחן האישיות. כפי שציינו נציגי משרד התחבורה בפני חברי ועדת הכלכלה, קציני הבטיחות הם הזרוע הארוכה של משרד התחבורה, תפקידם חשוב ביותר ומחייב ידע, ניסיון ומעמד בארגון. האיגוד ימשיך לעמוד על המשמר, על מנת להוציא את ההצהרות מן הכוח אל הפועל ולחזק את הבטיחות התעבורתית בישראל.
6. הוראות התנהגות בזמן אזעקה
להלן תזכורת חשובה של כללי בטיחות בדרכים בשעת אזעקה,
באדיבותן של דלית רגב – מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב במשרד התחבורה וענת ג'יניאו אבירם, מנהלת אגף אכיפה ורכב כבד ברלב"ד :
בהישמע אזעקת אמת בזמן נהיגה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם בזהירות ומבלי לסכן את שאר משתמשי הדרך.
– בכביש בין עירוני –
מאטים ועוצרים בצד הימני של שול הדרך ככל האפשר, או במפרץ חנייה בצד הימני.
מומלץ להדליק אורות חירום מהבהבים ולצאת מהרכב אל מעבר למעקה הבטיחות אם יש, נשכבים על הקרקע ומגינים על הראש באמצעות הידיים.
לאחר 10 דקות חוזרים בזהירות לרכב ומשתלבים בתנועה באופן בטוח.
– בכביש עירוני –
עוצרים במקום עצירה מוסדר ובטוח ונכנסים למבנה או למחסה קרוב.
אם אין בנמצא מקום עצירה מוסדר ובטוח, מאטים בזהירות, עוצרים בצד הדרך רחוק ככל האפשר מהכביש, נשכבים על הקרקע במקום בטוח ומגינים על הראש באמצעות הידיים.
– להולכי הרגל –
אם יש צורך לחצות כביש על מנת להגיע למחסה – מוודאים שהכביש פנוי ורק אז חוצים לעבר המחסה.
נשמח לקבל את תגובותיכם / דעתכם ביחס לנושאים השונים באמצעות מענה חוזר.
בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה,
שמעון סודאי – יו"ר
ה נ ה ל ת
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה
03-6390149 www.igudkb.co.il