25-9-16
סדר היום של הכנס, כמיטב המסורת, כלל הרצאות מרחיבות דעת בנושאים מגוונים הרלוונטים לקציני הבטיחות. הפעם, בנוסף להרצאות, התווסף לסדר היום גם פאנל מומחים שכלל נציגים ממשרד התחבורה, נציג ממשטרת ישראל, נציגי האיגוד ואנשי משפט. חברי הפאנל ענו על שאלות שהעבירו מראש קציני הבטיחות לעיונם. את הפאנל הנחה ברב חן ובמקצועיות רבה דני שטרוזמן. שאלות רבות בנושאים מגוונים הופנו לחברי הפאנל. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות הזמן שהוקצה לפאנל היה ברוחב יד, מה שאיפשר לחברי הפאנל לענות על שאלות רבות ובפירוט הראוי.
סדר היום של הכנס, כמיטב המסורת, כלל הרצאות מרחיבות דעת בנושאים מגוונים הרלוונטים לקציני הבטיחות. הפעם, בנוסף להרצאות, התווסף לסדר היום גם פאנל מומחים שכלל נציגים ממשרד התחבורה, נציג ממשטרת ישראל, נציגי האיגוד ואנשי משפט. חברי הפאנל ענו על שאלות שהעבירו מראש קציני הבטיחות לעיונם. את הפאנל הנחה ברב חן ובמקצועיות רבה דני שטרוזמן. שאלות רבות בנושאים מגוונים הופנו לחברי הפאנל. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות הזמן שהוקצה לפאנל היה ברוחב יד, מה שאיפשר לחברי הפאנל לענות על שאלות רבות ובפירוט הראוי.
להלן תקציר דברי המרצים..
ישעיהו אברהם, ראש תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה עידכן בקיצור נמרץ באשר לסוגיות בהן מטפל משרדו. במושב החורף הקרוב של הכנסת, תוגש טיוטה של חלק י' לדיון עליה. כמו כן, יעומדת לקום ועדה שתטפל בסוגיית תכנית הלימודים. בוועדה יהיו גם כעשרה קציני בטיחות. על סדר היום עומד גם הטיפול בנושא של משרדים עצמאיים. | |
שרית גולדפרב, מנהלת אגף צ'מפיון עסקים הציגה את האגף החדש יחסית המיועד לתת שרות לשוק העיסקי ומציע לו "הכל תחת קורת גג אחת", כלומר, האגף החדש מציע את כל מגוון המותגים שחברת צ'מפיון מייצגת אותם בארץ (פולקסוואגן, סקודה, אודי וסיאט) וכל הטיפול הכרוך במכירה, שרות וטיפולים. גולדפרב ציינה כי קבוצת צ'מפיון שמה לה כמטרה להיכנס ביתר שאת לסיגמנט ה-SUV ובקרוב ייכנסו כלי רכב חדשים בסיגמנט זה שבנוסף לאיכותם הטכנולוגית, מצטיינים במערכות בטיחות מתקדמות שהינן יחודיות בסיגמנט זה. בשנה הקרובה יעלו על כבישי הארץ ATECA של סיאט, TIGUAN של פולקסוואגן וKODIAQ של סקודה. |
|
דרור אופיר מהמחלקה הטכנית של צ'מפיון תיאר את מערכות הבטיחות החדשות הצפויות ברכבים המסחריים המסחריות החדשות יכללו מערכת בטיחות המקטינות נזק בעת תאונה, מערכת חנייה אוטומטית המעניקה גם בטיחות וגם נוחות, מערכת איכות נהיגה, מערכת אוטומטית להחלפת תאורה ומערכת המתריעה על שטחים מתים. | |
עו"ד אלה שוורצמן נשאה הרצאה עוצמתית ומרגשת שלוותה בסירטונים קצרים שהמחישו את הסכנה הגדולה בהסחת דעת בעת הנהיגה. עיקר הסחת הדעת נגרמת משמוש בטלפונים הניידים תוך כדי נהיגה. שוורצמן טוענת כי כ-50% מהרוגי תאונות הדרכים הינם תוצאה של שימוש בנייד תוך כדי הנהיגה. במהירות נסיעה של 100 קמ"ש, נאבד שליטה על כ-1/2 ק"מ כתוצאה משליחת sms אחד בלבד תוך כדי הנהיגה. כל בר-דעת אמור להבין את הסכנה החמורה על איבוד שליטה לאורך 1/2 ק"מ במהירות של 100 קמ"ש. שוורצמן טוענת בצדק רב כי הפכנו להיות עבדים של הנייד ואנחנו משלמים מחיר יקר מאד על עבדות זאת. גורם נוסף לאובדן שליטה הוא השיכרות שהפכה לתופעה מסוכנת במחוזותינו. על מנת לצמצם תופעת השיכרות שוורצמן מציעה כי בניגוד לכלל בו מתאפשרת שתיה מוגבלת של אלכוהול גם לנהגים מן השורה, לנהגים מקצועיים ונהגים מתחת לגיל עשרים וארבע – אפס (0) אלכוהול, איסור מוחלט על שתיית משקאות אלכוהולים. |
פאנל המומחים