צעד נוסף לעידוד השימוש ברכב חשמלי. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עם מנהל הרכב הממשלתי, עורך בימים אלה מבחנים מעשיים באופנועים חשמליים, שנועדו לבחון אפשרות לשילוב כלים אלה בצי הרכב של כוחות הביטחון, ההצלה והכבאות.
הניסוי נערך על ידי המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, בשיתוף מנהל הרכב הממשלתי ומנהלת תחליפי דלקים שבמשרד ראש הממשלה. במסגרת הניסוי נבחנים בין השאר טווח הנסיעה בפועל של האופנוע החשמלי, במהירויות שונות ובתנאי דרך שונים ומשך זמן הטעינה של האופנוע.
דגש מיוחד יינתן בניסוי לזמן ההטענה של סוללות האופנוע, ותפעול כלי רכב אלה בתנאים מיוחדים וממושכים, האופייניים לשימוש של צרכי כבאות והצלה וכוחות הביטחון השונים.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הממשלה קבעה יעד לאומי להגברת השימוש בתחליפי נפט לתחבורה, זאת לאור התועלות הכלכליות והסביבתיות הנובעות מהשימוש בתחליפי הנפט. לדבריו, משרד התחבורה פועל בשיתוף פעולה מלא עם מנהלת תחליפי דלקים למימוש היעד שנקבע.
האופנוע החשמלי יוכל לשמש את כוחות הביטחון ואנשי כבאות והצלה, הרואים יתרון משמעותי לאופנועים חשמליים בחללים סגורים. בניגוד למנוע בעירה פנימית, מנוע האופנוע החשמלי אינו יונק חמצן ואינו פולט פחמן דו חמצני ותחמוצת חנקן. עובדה זאת מאפשרת לכוחות כיבוי והצלה לפעול במנהרות, מרתפים וחניונים תת קרקעיים ובמקומות בהם יש עשן רב. בנוסף לכך, אופנועים חשמליים יוכלו לשמש גם את המשטרה ויחידות שטח, המשתמשים ברכב דו גלגלי.
יצוין כי מיקום מצברי האופנוע ומשקלם יוצרים מרכז כובד מאוד נמוך וקרוב לגלגל הקדמי של האופנוע, שיש לו השפעה קריטית על בטיחות הרוכב. תפוקת המנוע מקסימלית ומאפשרת נסיעה מדויקת ללא הפתעות של התפרצות כוח, הקיימות במנוע בעירה פנימית.
השר כץ ציין כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה תכנית לשימוש בהנעות חלופיות ולעידוד השימוש בכלי רכב המונעים בחשמל או בגז, במטרה לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב. שר התחבורה הוסיף כי משרדו פועל בנוסף להסרת חסמים בענף הרכב שיאפשרו שימוש מאסיבי יותר גם בכלי רכב פרטיים המונעים בגז טבעי, במקום השימוש בדלק מזהם.