איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

למעמדו של הנאשם אין כל השפעה על רף הענישה.

16-12-15

כדרכה בקודש, הנהלת האיגוד דאגה להביא מרצים מן השורה הראשונה, שהעשירו את תכנו של יום העיון.
להלן תקציר דברי המרצים בכנס.

אורן בראל, מנהל מח' ציי רכב ועסקים בחב' מאיר, חב' למכוניות ומשאיות בע"מ – הביא את בשורת הונדה וולבו לשנת 2016 הבאה עלינו לטובה. הונדה נחשבת ליצרנית המנועים והאופנועים הגדולה בעולם. לדברי בראל, הונדה זוכה שנה שמינית ברציפות כמותג האמין ביותר באירופה. בעבר, הונדה תומחרה ב10-20% מעל מחיר מכוניות אחרות באותו הסיגמנט, בעת האחרונה, הונדה מתומחרת במחיר תחרותי. הונדה ב-2016 שמה דגש על בטיחות – ברוב המכוניות מותקנת מערכת ctba (לבלימה אוטומטית בעיר), איבזור עשיר, מחיר תחרותי וחיסכון בדלק (ברוב הדגמים קיים כפתור "אקונומי" שהפעלתו חוסכת כ-10% בצריכת הדלק ללא הבדל משמעותי בתפוקת המנוע),
משה וייצמן, מנהל בכיר באגף הרכב במשרד התחבורה – הסביר את תפקידיו של אגף הרכב ואמר בין היתר כי אגף הרכב הינו "השומר בשער", כלומר, אגף הרכב דואג לכך שכל המכוניות הנכנסות לישראל תהיינה ברמה הגבוהה ביותר בחזית הטכנולוגית ובהתאם לתקנים המקובלים באירופה. האיזון בין הרכב הבטוח לבין מחירו, זה תפקידינו. כל תהליך הבקרה והאכיפה בתחום הרכב  נעשה באגף הרכב. הבסיס לפעילות האגף הוא התקנות והחוקים הקיימים בישראל.  ב-1/3 מתאונות הדרכים מעורבות משאיות ותוצאות תאונות בהן מעורבות משאיות הן קשות. במטרה לצמצם תאונות בהן מעורבות משאיות,הוקם באגף הרכב  צוות מיוחד לאכיפה במשאיות. עוד דיווח וייצמן כי טכוגרף דיגיטלי עבר את כל תחנות התקינה ומתעכב עתה בגלל בעיות משפטיות. כשאלו תפתרנה, יכנס הטכוגרף הדיגיטלי לשימוש.
בשנת 2014 נבדקו 2486 משאיות. 55% נמצאו תקינות, ב-30% נמצא ליקוי מזערי וב-15% נמצא ליקוי המחייב תיקון. 17% מהמשאיות הובילו מטענים במשקל חריג. תקנה 314 העוסקת במשקלים, עודכנה לאחרונה לצורך הגברת הבטיחות , ישנה ירידה כללית במשקלים המותרים להעמסה על משאיות. העמסה מותרת במשאיות ירדה מ-34 ל-32 טון, העמסה מותרת בנגרר ירדה מ-44 ל-40 טון, מ-50 טון ומעלה נחשב להובלה חריגה.
ישעיהו אברהם, מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה – בעיקר התלונן על כך שבמקום שיעסוק במהות – בטיחות, עליו להקדיש חלק גדול מזמנו לטיפולים משפטיים הכרוכים בביקורים בבתי משפט ועניינים אחרים שלא מן העניין. 
אברהם מיצר על היריבות בין איגוד קציני הבטיחות לבין ארגון העצמאיים ואומר: "חבל, אתם מפריעים אחד לשני ואין בכך כל תועלת". שיטת החרם אינה עוזרת.
בעניין כשירותם של קציני הבטיחות אומר אברהם: "לאור נסיון שצברתי מביקורים בשטח  עולה כי קציני הבטיחות אינם בקיאים בחומר ואינם מכירים את החוקים והתקנות כהלכה.
שמעון סודאי, יו"ר האיגוד אמר בתשובה לישעיהו : קציני הבטיחות המועסקים במפעלים עושים עבודת קודש.

אינני יודע את מי פגש מר ישעיהו בשטח ואני בספק אם הם משתייכים לחברי האיגוד שהם מהטובים שיש ולכן לא אקבל את ההכללה.
מעבר לכך, אדגיש כי היריבות הקיימת בין הארגונים נובעת מהעובדה, שאיגוד קציני בטיחות לעולם לא יתפשר על בטיחות ואף לא על מעמדם ותנאי העסקתם של קציני הבטיחות העובדים כחוק.
אפשר ורצוי להביא לרגיעה בשטח אם משרד התחבורה יעמוד מאחורי התחייבויותיו לבית המשפט ויואיל לאמץ את המלצות ועדת הכלכלה בהקדם האפשרי וללא דיחוי נוסף.
כב' השופט אלון אופיר, שופט בבית משפט השלום בבאר שבע – דיבר על על הקשר בין תאונות דרכים והענישה עליהן. הרצאתו הייתה מרתקת ופתחה צוהר מעניין לנעשה בבית המשפט ולהתייחסותו של השופט בבואו לפסוק דין.
באשר לקשר בין ענישה לתאונות דרכים, הסביר השופט אופיר את תהליך קבלת ההחלטות והתלבטותיו של השופט בבואו לפסוק את עונשו של האשם ואת תפקידו של בית המשפט בקביעת העונש. השופט אופיר הסביר כי תפקיד בית המשפט לברר אם הנאשם אשם ורק אם התברר מעל לכל ספק כי הנאשם אכן אשם, רק אז יורשע הנאשם.
לברי השופט אופיר, חלק גדול מהנאשמים יוצאים זכאים הואיל ואשמתם לא הוכחה מעל כל ספק. מי שקובע את רף הענישה זו הכנסת. השופט יכול לגזור דין רק במסגרת הקבוע בחוק. קנסות המוטלים על אשמים מותאמים לפי מצבו הכלכלי של האשם. עם זאת, למעמדו של האשם אין כל השפעה על רף הענישה. מה שקובע הוא נסיבות ביצוע העבירה.
עמית לוזון, מנהל חטיבת איתוראן online – הציג את מערכת mobiwize  שמטרתה העיקרית היא חיסכון בדלק. המערכת החדשה יודעת למפות אוטומטית את כל המרכיבים המשפיעים על צריכת הדלק. בניגוד למערכות קיימות היודעות לדווח על צריכת דלק של הנהגים אך אינן יודעות ללמד את הנהגים איך עליהם לנהוג ביעילות, המערכת החדשה יודעת  online ללמד את הנהג תוך כדי נהיגה, מה הפעולות בהן עליו לנקוט בכדי לחסוך בדלק. המערכת החדשה מקנה לנהג הרגלי נהיגה נכונים לנסיעה חסכונית ויודעת לכוון את הנהג בבחירת ההילוך הנכון, המהירות האופטימלית ומספקת פרמטרים נוספים במטרה לאפשר לנהג לנהוג נהיגה יעילה וחסכנית..
חנניה אפנג'ר, מנהל מחוז רישוי באר שבע והדרום – מסר עידכוני תקנות וחוקים. את העידכונים במלואם ניתן לראות במצגת באתר האיגוד, תחת הלשונית "סירטונים ומצגות".
כלי נגישות