איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

המעבר ל-8 ספרות בלוחית הרישוי, לכאורה דבר פשוט. האמנם ?

1-4-15

בהמשך להודעת משרד התחבורה בעניין מספר רישוי בן – 8 ספרות, כפי שפורסמה באתר האיגוד, מובאת להלן כתבה המסבירה את הבעיתיות של מהלך פשוט לכאורה והשפעתו על התנהלותו של קצין הבטיחות.

מעבר למספר רישוי בן – 8ספרות  /באג 2017       
מאת: יוני ליפשיץ, מנכ"ל אלמוג תעשיות תכנה‏        
    8 ספרות בלוחית הרישוי – האם באג 2017 ?


בשקט בשקט, הכריז משרד התחבורה על שינוי כמות הספרות בלוחית הרישוי ל 8 ספרות.
על פי הודעת משרד התחבורה שפורסמה לאחרונה, רכבים חדשים שיעלו לכביש,החל מחודש פברואר 2017, יישאו לוחית רישוי בת- 8 ספרות בעוד המכוניות הקיימות ימשיכו לשאת לוחית רישוי בנות 7 ספרות.
לאזרח התמים, הדבר נשמע כצעד המתחייב מהמציאות , בעקבות ריבוי כמות כלי הרכב בישראל, אך אנשי מערכות המידע מיד יבינו כי מדובר בצעד שיגרום לרעידת אדמה בעולם מערכות המחשוב של אלפי ארגונים בישראל, כגון משרדי ממשלה, משטרה, צה"ל, רשויות מקומיות, חברות ביטוח, בנקים, חברות ליסינג, יבואני רכב, סוכנים, איגוד המוסכים, חברות הובלה והסעה, חברות המנהלות ציי רכב, כביש 6, הנתיב המהיר, מנהרות הכרמל, וכל החברות המקבלות שירותם לרכבים ומספקות שירותים עבור רכבים, בקיצור כמעט כל העסקים בישראל.
 
תרבות הליסינג הישראלית שתפחה בשנים האחרונות לממדי ענק, כפתה על החברות לנהל ציי רכב גדולים, ולעיתים ציי הרכב בחברות אלו מונים מאות ואלפי רכבים. על מנת לייעל את העבודה לקציני הבטיחות ולאנשי הכספים של אותם חברות, פותחו עם השנים כלים רבים לניהול ציי הרכב בארגון, ולרישום אוטומטי במערכת המידע הארגוניות, כגון קליטת ממשקים של חשבוניות מספקי הרכב, עדכוני קילומטראז מקבצי הדלקנים, תביעות אחריות בחברות הביטוח ועוד רבים אחרים.
בין היתר מדובר במערכת לניהול ציי רכב, ממשקים למערכות הכספים וניהול משאבי האנוש מצד הארגונים המחזיקים בציי רכב, ומצד הספקים, כדוגמת חברות הליסינג וחברות הביטוח פותחו מערכת מידע מורכבות המטפלות בכל הנוגע לרכב מקצה עד קצה, מערכות תפעול, מערכות ביליניג, מערכות כספים, מערכות לניהול תביעות ופניות , מערכות לניהול קשרי לקוחות ועוד ועוד.
 
והנה נולד לו באג 2017, בחסותם של פקידי משרד התחבורה. בשנתיים הקרובות יעמלו מחלקות מערכות המידע בארגונים המוזכרים, ובתי התוכנה יזיעו על מנת לאפיין ולפתח את השינוי הנדרש בכל המערכות שנבנו בעמל רב במשך השנים, בכדי שיתאימו לתוספת של ספרה תמימה אחת. כמנכ"ל של בית תוכנה המפתח הן מערכת ERP והן מערכת לניהול ציי רכב, אני לא צריך להתלונן, כי אנו בתי התוכנה נהפוך את הלימון ללימונדה, ונבצע שינויים אצל הלקוחות, ולייצר עבודה המכניסה כסף. אך כאיש עם הרבה ניסיון בתחום זה, אני יודע כי כאב הראש היה יכול להיות קטן בהרבה, באם מספר התווים לא היה משתנה , ורק אופי השדה היה משתנה מנומרי (כלומר ספרות בלבד) לאלפא נומרי (ספרות ואותיות) כמקובל בארה"ב ובאירופה.
בעוד הגדלת שדה משנה סדרי עולם, בעיקר בתחום הממשקים בין המערכות, החלפת אופי שדה, דורשת רק שינוי של אופי השדה במערכת המידע וביצוע המרה לבסיס הנתונים לשדה מסוג זה.
 
אני לא אשכח את השעון, שישב על שולחני, וספר את הזמן שנותר לשנת אלפיים. אני בטוח שהתודעה הגדולה שהיתה לנושא באג 2000 בעולם ובארץ, גרמה לכך שכל הנוגעים לדבר, עשו ימים כלילות על מנת להכין את מערכות המידע ליום המיוחל. לעניות דעתי , השינוי של משרד התחבורה, לא תוקשר כנדרש, ועל כן , עלול לגרום לארגונים רבים להתעורר בוקר אחד בשנת 2017 עם מערכות וממשקים שלא הותאמו לשינוי כנדרש. לראיה, רק היום שוחחתי עם מנהל כספים באחת מחברות הליסינג הגדולות בישראל, ששמע ממני בפעם ראשונה על רוע הגזירה.
 
בימנו, מערכות המידע הן קריטיות בארגונים, ולכן הממשלה וכל פקידיה צריכים לשקול בכובד ראש לפני ביצוע של שינוי מהותי מסוג זה, המשליך על מערכות המידע בארגונים, ולהבין טוב טוב את ההשלכות שיש על שינויים אלו על מערכות המידע בכלל ועל ההשלכות הכספיות, בפרט. לפני כל החלטה על שינוי, יש לשקול ולהציע חלופות המאפשרות חסכון בזמן, בכסף ובכאבי ראש.
 
אני ממליץ לעשות חשיבה מחדש בנושא הוספת הספירה התמימה, על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר וכמובן הזול ביותר לכלל הנוגעים בדבר.

כלי נגישות