11-5-14
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ישקיע במהלך שנת 2014 יותר מ-200 מיליון שקלים, במוקדי סיכון, ברשת הדרכים הבינעירונית, בכל רחבי הארץ. זאת, בנוסף להשקעות של מיליארדי שקלים, בפרויקטים תחבורתיים, המבוצעים בימים אלה. כך הודיע היום (יום א') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
מדובר בעשרות צמתים וקטעי דרך בכבישים בינעירוניים, שהוגדרו ברמת סיכון גבוהה, דוגמת כביש 31 בדרום וכבישים 65 ו-85 בצפון. ועדה בינמשרדית, הכוללת את נציגי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ערכה מיפוי של הרשת הארצית הבינעירונית והמליצה על הפרויקטים הבטיחותיים הדורשים טיפול מידי.
בין הפרויקטים שיתוכננו ויוסדרו עוד השנה, נכללים בין השאר הסדרים בטיחותיים בכביש 65, בקטע שבין צומת גולני לעפולה, בהיקף של 30 מיליון שקלים, הסדרים בכביש 71 ושיפורים בטיחותיים בכביש 6, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות במעקות סופגי אנרגיה. בנוסף לכך, יוסדרו כניסות לישובים לאורך כביש 3 ולאורך כביש 60 ויבוצעו שיפורים בטיחותיים בציר 805 שבצפון הארץ, באזור דיר חנה וסחנין
בנוסף להשקעות במוקדי סיכון בכבישים בינעירוניים, ישקיע משרדו במהלך שנת 2014 כ-300 מיליון שקלים נוספים, בפרויקטים עירוניים, במגזר היהודי והלא יהודי, בכל רחבי הארץ. כמחצית מהסכום יושקע בפרויקטים עירוניים במגזר הערבי והבדואי, בעיקר בצפון הארץ ובדרומה. הסדרים אלה, יכללו בין השאר הסדרת צמתים, בעשרות רשויות מקומיות, ברחבי הארץ וכן במיתון תנועה, בסביבת בתי ספר ומרכזים קהילתיים.
"התקציב המיוחד המושקע במוקדי סיכון ובתשתית סלחנית, בפרויקטים עירוניים ובינעירוניים נועד להמשיך את מגמת הירידה במספר תאונות הדרכים שנרשמה בשנים האחרונות ולצמצם את מעורבותם של הנהגים והולכי רגל בתאונות." הוסיף כץ.
שר התחבורה ציין כי משרדו ימשיך להשקיע בשנים הקרובות תקציבים מיוחדים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, לשיפור הבטיחות ברשת הדרכים העירונית והבינעירונית. "הניסיון המצטבר בארץ ובעולם מוכיח כי להשקעה בתשתיות יש תרומה מכרעת לצמצום מספר תאונות הדרכים. בכל מקום שבו הושקע בתשתית סלחנית יותר, אנו עדים לירידה משמעותית במספר התאונות וחומרתן." הוסיף כץ.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ישקיע במהלך שנת 2014 יותר מ-200 מיליון שקלים, במוקדי סיכון, ברשת הדרכים הבינעירונית, בכל רחבי הארץ. זאת, בנוסף להשקעות של מיליארדי שקלים, בפרויקטים תחבורתיים, המבוצעים בימים אלה. כך הודיע היום (יום א') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
מדובר בעשרות צמתים וקטעי דרך בכבישים בינעירוניים, שהוגדרו ברמת סיכון גבוהה, דוגמת כביש 31 בדרום וכבישים 65 ו-85 בצפון. ועדה בינמשרדית, הכוללת את נציגי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ערכה מיפוי של הרשת הארצית הבינעירונית והמליצה על הפרויקטים הבטיחותיים הדורשים טיפול מידי.
בין הפרויקטים שיתוכננו ויוסדרו עוד השנה, נכללים בין השאר הסדרים בטיחותיים בכביש 65, בקטע שבין צומת גולני לעפולה, בהיקף של 30 מיליון שקלים, הסדרים בכביש 71 ושיפורים בטיחותיים בכביש 6, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות במעקות סופגי אנרגיה. בנוסף לכך, יוסדרו כניסות לישובים לאורך כביש 3 ולאורך כביש 60 ויבוצעו שיפורים בטיחותיים בציר 805 שבצפון הארץ, באזור דיר חנה וסחנין
בנוסף להשקעות במוקדי סיכון בכבישים בינעירוניים, ישקיע משרדו במהלך שנת 2014 כ-300 מיליון שקלים נוספים, בפרויקטים עירוניים, במגזר היהודי והלא יהודי, בכל רחבי הארץ. כמחצית מהסכום יושקע בפרויקטים עירוניים במגזר הערבי והבדואי, בעיקר בצפון הארץ ובדרומה. הסדרים אלה, יכללו בין השאר הסדרת צמתים, בעשרות רשויות מקומיות, ברחבי הארץ וכן במיתון תנועה, בסביבת בתי ספר ומרכזים קהילתיים.
"התקציב המיוחד המושקע במוקדי סיכון ובתשתית סלחנית, בפרויקטים עירוניים ובינעירוניים נועד להמשיך את מגמת הירידה במספר תאונות הדרכים שנרשמה בשנים האחרונות ולצמצם את מעורבותם של הנהגים והולכי רגל בתאונות." הוסיף כץ.
שר התחבורה ציין כי משרדו ימשיך להשקיע בשנים הקרובות תקציבים מיוחדים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, לשיפור הבטיחות ברשת הדרכים העירונית והבינעירונית. "הניסיון המצטבר בארץ ובעולם מוכיח כי להשקעה בתשתיות יש תרומה מכרעת לצמצום מספר תאונות הדרכים. בכל מקום שבו הושקע בתשתית סלחנית יותר, אנו עדים לירידה משמעותית במספר התאונות וחומרתן." הוסיף כץ.