4-3-14
מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה
אחד מהנושאים הכאובים שאינו מטופל וגורם לתאונות דרכים מיותרות הינו אי אכיפתה של תקנה 168 – שעות נהיגה ומנוחה. עייפות בנהיגה היא אחת הסיבות המשמעותיות לגרימת תאונות דרכים. מטרת תקנה 168 היא להגן על נהגים מקצועיים הנוהגים באוטובסים ומשאיות בפני עייפות יתר העלולה לסכן את חיי הנהגים ויתר משתמשי הדרך.
להזכירכם – גם בית המשפט אמר את דברו בעניין זה.
מזה שנים רבות התקנה תקועה, לא מתעדכנת, לא מפוקחת ולא נאכפת. זה מחדל שלא מקבל התייחסות ראויה
אני שמח לבשר לכם שיש התקדמות חשובה בעניין זה, בעקבות העלאת הנושא באתר האיגוד, הדיון שהתקיים בכנס האיגוד האחרון בנושא זה ופניה לגורמים שונים בעניין זה.
בתקנה מוטלת אחריות על בעלי רישיונות ההסעה והמוביל. כל מה שצריך זה ששר המשפטים יחתום על ההרשאות לחקירה לפי הפרוצדורה הפלילית (עדות).
כמו כן, מונו חוקרים במשרד התחבורה לצורך נושא זה – החוקרים כבר עברו את ההכשרה וכל מה שצריך זה להסמיך אותם ברשומות!
לעיון בכתבה שפורסמה בנושא זה באתר האיגוד, לחץ על הקישור הבא: