18-7-13
הנני חוזר ומביע צערי ומחאתי על ה"עונש הקולקטיבי" בו בחר לנקוט משרד התחבורה כלפי ציבור קציני הבטיחות. בעוד שבשטח "פורעי החוק" הם מועטים ואינם מעידים על הכלל, אם במקרה של "זיופים" לכאורה ואם בעבירות אחרות.
חשוב להבהיר-הנהלת האיגוד בראשותי תטפל בחומרה בכל מקרה בו יוכח מעל לכל ספק, שקצין הבטיחות סרח בתפקידו עד כדי הדחתו משורות האיגוד.
יחד עם זאת, איננו מוכנים לקבל כל הצהרה דמגוגית המכתימה על לא עוול בכפם – ציבור שלם ללא קבלת מידע / הוכחות/ שמות – למקרים ספציפיים שכביכול אירעו.
חברים יקרים, המשיכו להקפיד ולשמור על ביצוע הוראות החוק. בעניין זה – אין הנחות.
אני קורא מכאן למנכ"ל משרד התחבורה ולמנהל תחום קציני בטיחות – להיות נחושים ולטפל ביד קשה בכל מי שזלזל או הפר את החוק. עם זאת, מן הראוי לציין כי אכיפה נאותה ויעילה אינה יכולה להתבצע בתקנים המצומצמים והבלתי אפשריים הקיימים היום בתחום קציני בטיחות !!
הייתכן כי בעוד שמשרד התחבורה דן ובודק מחדש היבטים הקשורים להיקפי משרה (ביחס לגודל הצי וכו') , הוא עצמו נעדר כל יחסיות הגיונית וחסר בתקנים של כח האדם הפועל מטעמו לצורך מימוש פיקוח ואכיפת החוק בתחום הבטיחות ?
התשובה היא חד משמעית – לא !
האחריות למצב הקשה בו נמצא מנהל תחום קציני בטיחות – בשל העדר תקנים מספיקים – מוטלת על השר ומנכ"ל משרדו.
קציני הבטיחות העושים עבודתם נאמנה – אינם אמורים להיות הקורבנות להתנהלות לקויה הנמשכת משך שנים רבות.
___________________________________________________________________________________
קציני הבטיחות, אני יודע כי הנכם עובדים במסירות רבה ופועלים בנחישות, בחריצות ובמסירות למען שיפור הבטיחות. הנהלת האיגוד מחזקת את ידיכם ומאחלת לכולכם המשך עשייה מבורכת !
הנהלת האיגוד קוראת לכם קציני הבטיחות להיות שותפים למאמץ, להיות מעורבים ולהביע עמדתכם באמצעות תגובות באתר האיגוד ו/או על פי בקשת משרד התחבורה -להביע עמדה באתר המשרד .
נשמח לקבל עותק מהצעותיכם.
להלן קישור : https://motssl5.mot.gov.il/ONLINE/index.php?option=com_aicontactsafe&view=message&layout=message&pf=9&Itemid=8