22-8-11
8 מיליארד ש"ח אומדן הנזקים למשק הכלכלי כתוצאה מתאונות דרכים, בשנת 2010.
כך עולה מדו"ח "מגמות בבטיחות בדרכים בישראל" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
עוד עולה מהדו"ח כי בתחילת העשור האחרון הנזק למשק הלאומי היה אף יותר גבוה ועמד על כ-13 מיליארד ש"ח לשנה.
בשנת 2010 הירידה בנזקי תאונות עירוניות הייתה גדולה יותר מאשר בדרכים
הבין עירוניות.
האומדן כולל נזקים מתאונות עם נפגעים לרבות תאונות קטלניות ונזק מתאונות ללא נפגעים המתבטא בנזקי רכוש, תיקונים, טיפול בנפגעים, אובדן ימי עבודה ופגיעה ברווחת הנפגעים.
שיעור הגידול במצבת כלי הרכב ובנסועה שלהם, משפיע על המגמה הכללית של מספר תאונות הדרכים. בסוף שנת 2010 רשומים בישראל כ-2.5 מליון כלי רכב מהם 2.05 מליון כלי רכב פרטיים שהינם כ-80% מכלל מצבת כלי הרכב.
כלי הרכב הפרטיים מבצעים כ-65% מסך כל הנסועה במדינה.
שיעור המעורבות של כלי רכב פרטיים בתאונות קטלניות הוא בממוצע 0.11 ל-1000 כלי רכב, כלומר, קיימת הסתברות של 0.01% לרכב פרטי להיות בתאונה קטלנית במהלך השנה.
מדאיגה במיוחד מעורבותם של משאיות ואוטובוסים בתאונות קטלניות. הן במספרים מוחלטים והן בשיעור המעורבות המצופה מנהגים מקצועיים.
שיעור המעורבות של משאיות ואוטובוסים בתאונות קטלניות וקשות גבוה בהרבה מאשר סוגי הרכב האחרים. שיעור מעורבותן של משאיות הינו 0.5 ל-1000 משאיות, כלומר, פי 5 לעומת כלי רכב פרטיים. במיוחד בולטת מעורבותן של משאיות כבדות (מעל משקל של 34 טון) אשר עומד על 1.6 תאונות קטלניות לכל 1000 משאיות – פי 15 לעומת כלי רכב פרטיים.
אוטובוסים מעורבים בתאונות קטלניות בשיעור של 1.29 ל-1000, פי 12 לעומת כלי רכב פרטיים.
8 מיליארד ש"ח אומדן הנזקים למשק הכלכלי כתוצאה מתאונות דרכים, בשנת 2010.
כך עולה מדו"ח "מגמות בבטיחות בדרכים בישראל" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
עוד עולה מהדו"ח כי בתחילת העשור האחרון הנזק למשק הלאומי היה אף יותר גבוה ועמד על כ-13 מיליארד ש"ח לשנה.
בשנת 2010 הירידה בנזקי תאונות עירוניות הייתה גדולה יותר מאשר בדרכים
הבין עירוניות.
האומדן כולל נזקים מתאונות עם נפגעים לרבות תאונות קטלניות ונזק מתאונות ללא נפגעים המתבטא בנזקי רכוש, תיקונים, טיפול בנפגעים, אובדן ימי עבודה ופגיעה ברווחת הנפגעים.
שיעור הגידול במצבת כלי הרכב ובנסועה שלהם, משפיע על המגמה הכללית של מספר תאונות הדרכים. בסוף שנת 2010 רשומים בישראל כ-2.5 מליון כלי רכב מהם 2.05 מליון כלי רכב פרטיים שהינם כ-80% מכלל מצבת כלי הרכב.
כלי הרכב הפרטיים מבצעים כ-65% מסך כל הנסועה במדינה.
שיעור המעורבות של כלי רכב פרטיים בתאונות קטלניות הוא בממוצע 0.11 ל-1000 כלי רכב, כלומר, קיימת הסתברות של 0.01% לרכב פרטי להיות בתאונה קטלנית במהלך השנה.
מדאיגה במיוחד מעורבותם של משאיות ואוטובוסים בתאונות קטלניות. הן במספרים מוחלטים והן בשיעור המעורבות המצופה מנהגים מקצועיים.
שיעור המעורבות של משאיות ואוטובוסים בתאונות קטלניות וקשות גבוה בהרבה מאשר סוגי הרכב האחרים. שיעור מעורבותן של משאיות הינו 0.5 ל-1000 משאיות, כלומר, פי 5 לעומת כלי רכב פרטיים. במיוחד בולטת מעורבותן של משאיות כבדות (מעל משקל של 34 טון) אשר עומד על 1.6 תאונות קטלניות לכל 1000 משאיות – פי 15 לעומת כלי רכב פרטיים.
אוטובוסים מעורבים בתאונות קטלניות בשיעור של 1.29 ל-1000, פי 12 לעומת כלי רכב פרטיים.