14-9-11
מאת: שמעון סודאי | מרכז ועדת ההדרכה וההשתלמויות איגוד קציני בטיחות בתעבורה
לאחרונה החלו נציגי חברות הדלק השונות להתקשר לקציני הבטיחות בתעבורה, מתוקף היותם אחראים על נושא הדלק הן במישרין והן כיועצים להנהלות החברות בנושא הדלק כמו גם למנהלי הכספים בחברות. מטרת ההתקשרות – להודיע על קיצוץ בהנחות מחירי הבנזין אוקטן 95 בלבד שנתון לפיקוח ממשלתי שעד כה מרבית ציי הרכב הגדולים היו נהנים מהם.
מספר לא מבוטל של חברים פנה להנהלת האיגוד לקבל הסברים כיצד
להתמודד בסוגיה זו ולכן ועדת האינטרנט יזמה הודעה המסבירה בתקציר זה את העניין.
יש להזכיר כי הנושא עדין ממתין לדיון בבג"צ כמענה לעתירה שמתכוונות להגיש חברות הדלק על החלטת האוצר.
חשוב לדעת שגורמים אינטרסנטים מנסים לנצל את המצב ולגרום לצמצום מכסות הק"מ בציי הרכב או במילים אחרות, לצמצם את כמות המכוניות בצי הרכב.
יש לציין כי עד כה לא נמצאה אלטרנטיבה הולמת להביא את כל העובדים מהפריפריה בתחבורה ציבורית ברמה סבירה.
הגזירות האחרונות, בהן העלאת שווי השימוש וצמצום בהנחת מחירי הבנזין, בהחלט עלולים לפגוע בכדאיות של אחזקת רכב צמוד.
חשוב לזכור כי גם היום מחזיקי הרכב הצמוד משלמים מסים גבוהים על החזקת הרכב הצמוד עקב קריאתו של מר בועז סופר מנהל רשות המסים דאז להעלאת שווי השימוש של רכב צמוד למצב ראלי שישקף את השימוש על פי כל הנתונים שהצטברו ברשות המסים.
אם נוסיף לכך את העלייה הצפויה במחירי הבנזין עקב צמצום מרווחי השיווק , מתקבלת פגיעה משמעותית במעמד הביניים שכאמור נמנה על מרבית מחזיקי הרכב הצמוד.
לכאורה, האוצר גם מתערב וגם פוגע בהסכמים מסחריים שיש בין חברות הדלק למפעלים וחברות שאנו מייצגים .
במידה וינסו שוב לפגוע במחזיקי הרכב בכך שיחלו במשטר של קנסות ו/או מכסות דלק, תהיה חזרה למצב שבו נחזה שוב בגל של החזרות מכוניות לחברות. עובדים רבים ישקלו מחדש כדאיות אחזקת הרכב הצמוד לעומת מעבר לרכב פרטי ישן וזול על מנת לצמצם עלויות אחזקה .
עובדים שיעדיפו להחזיר רכבים צמודים, למעשה יצאו מחוץ למעגל הפיקוח של קציני הבטיחות דבר שיגרום בעתיד לפגיעה בבטיחות המכוניות, ועקב כך לגידול ניכר בתאונות הדרכים. בנוסף, עליה ברמת זיהום האוויר וכן לעליה בגיל הממוצע של כלי הרכב הנעים על הכבישים.
במידה והמשוואה הקיימת תשתנה, כלומר ההנחה במחיר הבנזין לציי הרכב תקטן , יש להיות ערוכים לדרוש את כינוס ועדת הכספים לאלתר .
יש להוסיף לנושאי המאבק בשווי השימוש את נושא עליית מחיר הבנזין כתוצאה מצמצום בשיעור ההנחה לציי הרכב.
יש לדרוש:
להוריד את שווי המס הצמוד ל- 2% בלבד !
כמובן שהפסקת ההצמדה למדד היא מחייבת את המציאות .
נקודה חשובה לתזכורת !– למרבית החברות יש הסכמים עם חברות הדלק ובכל ההסכמים יש סעיף המדגיש שבכל שינוי על כל צד להודיע 30 יום מראש –ובמקרה זה יצטרכו חברות הדלק להקפיד לא לחרוג ולמעשה מרגע שהאוצר העביר את ההחלטה, חברות הדלק ימשיכו בחודש
הקרוב לסבסד את ההנחה – ולנו נותר לדאוג לתקן את העיוות שנוצר במינימום הפסדים על
מנת למזער נזקים – חברות אשר מעניקות שירותים כגון אספקת מזון ,טכנאים וכדומה יצטרכו
להגדיל את התקציב התפעול הקיים בנושא הדלק
סוף מעשה במחשבה תחילה !
בימים בהם אנו עדים למאבק ציבורי בעליית מחירים של מוצרי יסוד וכדומה .
עלייה בעלות התפעול של חברות גדולות במשק המעניקות שירותים, עקב
עליית מחיר הדלק תביא מן הסתם לעלייה במחיר המוצרים.
אם כן, לא ברורה לי עמדת האוצר לפגוע בסטאטוס קו שהיה עד כה למרות ההצהרות שיש לצמצם את כמות המכונית בציי רכב .
מאת: שמעון סודאי | מרכז ועדת ההדרכה וההשתלמויות איגוד קציני בטיחות בתעבורה
לאחרונה החלו נציגי חברות הדלק השונות להתקשר לקציני הבטיחות בתעבורה, מתוקף היותם אחראים על נושא הדלק הן במישרין והן כיועצים להנהלות החברות בנושא הדלק כמו גם למנהלי הכספים בחברות. מטרת ההתקשרות – להודיע על קיצוץ בהנחות מחירי הבנזין אוקטן 95 בלבד שנתון לפיקוח ממשלתי שעד כה מרבית ציי הרכב הגדולים היו נהנים מהם.
מספר לא מבוטל של חברים פנה להנהלת האיגוד לקבל הסברים כיצד
להתמודד בסוגיה זו ולכן ועדת האינטרנט יזמה הודעה המסבירה בתקציר זה את העניין.
יש להזכיר כי הנושא עדין ממתין לדיון בבג"צ כמענה לעתירה שמתכוונות להגיש חברות הדלק על החלטת האוצר.
חשוב לדעת שגורמים אינטרסנטים מנסים לנצל את המצב ולגרום לצמצום מכסות הק"מ בציי הרכב או במילים אחרות, לצמצם את כמות המכוניות בצי הרכב.
יש לציין כי עד כה לא נמצאה אלטרנטיבה הולמת להביא את כל העובדים מהפריפריה בתחבורה ציבורית ברמה סבירה.
הגזירות האחרונות, בהן העלאת שווי השימוש וצמצום בהנחת מחירי הבנזין, בהחלט עלולים לפגוע בכדאיות של אחזקת רכב צמוד.
חשוב לזכור כי גם היום מחזיקי הרכב הצמוד משלמים מסים גבוהים על החזקת הרכב הצמוד עקב קריאתו של מר בועז סופר מנהל רשות המסים דאז להעלאת שווי השימוש של רכב צמוד למצב ראלי שישקף את השימוש על פי כל הנתונים שהצטברו ברשות המסים.
אם נוסיף לכך את העלייה הצפויה במחירי הבנזין עקב צמצום מרווחי השיווק , מתקבלת פגיעה משמעותית במעמד הביניים שכאמור נמנה על מרבית מחזיקי הרכב הצמוד.
לכאורה, האוצר גם מתערב וגם פוגע בהסכמים מסחריים שיש בין חברות הדלק למפעלים וחברות שאנו מייצגים .
במידה וינסו שוב לפגוע במחזיקי הרכב בכך שיחלו במשטר של קנסות ו/או מכסות דלק, תהיה חזרה למצב שבו נחזה שוב בגל של החזרות מכוניות לחברות. עובדים רבים ישקלו מחדש כדאיות אחזקת הרכב הצמוד לעומת מעבר לרכב פרטי ישן וזול על מנת לצמצם עלויות אחזקה .
עובדים שיעדיפו להחזיר רכבים צמודים, למעשה יצאו מחוץ למעגל הפיקוח של קציני הבטיחות דבר שיגרום בעתיד לפגיעה בבטיחות המכוניות, ועקב כך לגידול ניכר בתאונות הדרכים. בנוסף, עליה ברמת זיהום האוויר וכן לעליה בגיל הממוצע של כלי הרכב הנעים על הכבישים.
במידה והמשוואה הקיימת תשתנה, כלומר ההנחה במחיר הבנזין לציי הרכב תקטן , יש להיות ערוכים לדרוש את כינוס ועדת הכספים לאלתר .
יש להוסיף לנושאי המאבק בשווי השימוש את נושא עליית מחיר הבנזין כתוצאה מצמצום בשיעור ההנחה לציי הרכב.
יש לדרוש:
להוריד את שווי המס הצמוד ל- 2% בלבד !
כמובן שהפסקת ההצמדה למדד היא מחייבת את המציאות .
נקודה חשובה לתזכורת !– למרבית החברות יש הסכמים עם חברות הדלק ובכל ההסכמים יש סעיף המדגיש שבכל שינוי על כל צד להודיע 30 יום מראש –ובמקרה זה יצטרכו חברות הדלק להקפיד לא לחרוג ולמעשה מרגע שהאוצר העביר את ההחלטה, חברות הדלק ימשיכו בחודש
הקרוב לסבסד את ההנחה – ולנו נותר לדאוג לתקן את העיוות שנוצר במינימום הפסדים על
מנת למזער נזקים – חברות אשר מעניקות שירותים כגון אספקת מזון ,טכנאים וכדומה יצטרכו
להגדיל את התקציב התפעול הקיים בנושא הדלק
סוף מעשה במחשבה תחילה !
בימים בהם אנו עדים למאבק ציבורי בעליית מחירים של מוצרי יסוד וכדומה .
עלייה בעלות התפעול של חברות גדולות במשק המעניקות שירותים, עקב
עליית מחיר הדלק תביא מן הסתם לעלייה במחיר המוצרים.
אם כן, לא ברורה לי עמדת האוצר לפגוע בסטאטוס קו שהיה עד כה למרות ההצהרות שיש לצמצם את כמות המכונית בציי רכב .