איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

צברת 30 עבירות תנועה בחמש השנים האחרונות ? רישיונך ישלל לתקופה של חמש שנים !

משרד התחבורה מוריד מהכביש עברייני תנועה סדרתיים. רישיונם של מאות נהגים שצברו 30 עבירות תנועה או שביצעו חמש עבירות חמורות בחמש השנים האחרונות ישלל לתקופה של חמש שנים !
תקנה חדשה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ שנכנסה היום (יום שלישי) לתוקף מאפשרת למשרד התחבורה לשלול את רישיון הנהיגה של כל נהג שצבר במהלך חמש השנים האחרונות 30 עבירות תנועה, (למעט עבירות חנייה) לתקופה של חמש שנים.
התקנה קובעת עוד כי מי שביצע בחמש השנים האחרונות חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד רישיונו ישלל לתקופה של חמש שנים.
העבירות הן: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.
על פי התקנה רשות הרישוי תהיה רשאית לקצר את תקופת הפסילה מטעמים רפואיים ובלבד שלא תפחת משלוש שנים. העובדה כי רישיון הנהיגה משמש את הנהג לצורך פרנסתו לא תהיה סיבה לקצר את הפסילה.
סעיף 56 לפקודות התעבורה מאפשר לרשות הרישוי במשרד התחבורה לשלול את רישיונם של נהגים שבדרך נהיגתם יש משום סכנה לעוברי הדרך וזאת לאחר הליך שימוע של בעל הרישיון.
אגף הרישוי במשרד התחבורה יחל בימים הקרובים בזימון נהגים שרישיונם מיועד לפסילה, בהתאם לרשימות מעודכנות שיתקבלו מאגף התנועה במשטרת ישראל. מדובר במאות נהגים שצברו בחמש השנים האחרונות עבירות תעבורה רבות וממשיכים לנהוג ולבצע עבירות תעבורה.
יצויין כי הנהגים הראשונים שיזומנו לשימוע באגף הרישוי לצורך שלילת רישיונם צברו במהלך חמש השנים האחרונות בין 50 ל- 197 עבירות תנועה.
"מדובר בנהגים עבריינים שביצעו עשרות עבירות תעבורה חמורות וממשיכים לצפצף על חוקי התנועה. אנו פועלים בכל הדרכים כדי להוריד את הנהגים המועדים מהכבישים ולמנוע מהם לסכן את עצמם ואת הנוהגים בדרך" אמר כץ
כלי נגישות