איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

עליה מדאיגה צפויה בתאונות הדרכים

3-10-10
פיטורים של שוטרי תנועה, מכירה של כמחצית מניידות התנועה והאופנועים, ביטול פרוייקטים בטיחותיים שתוכננו לשנת 2011 במטרה לצמצם עוד את מספר תאונות הדרכים. כל אלו צפויים לקרות בקרוב כתוצאה של קיצוץ תקציב אגף התנועה במשטרת ישראל.
 
תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היה אמור להיות בשנת 2010 550  מליון ש"ח אך בפועל אושרו רק 330 מליון ש"ח. תקציב אגף התנועה במשטרת ישראל הניזון  במידה רבה מתקציב הרשות  יקוצץ אף הוא כפועל יוצא של הקיצוץ בתקציב הרשות. מתוך 110 מליון ש"ח שהיו מיועדים לאגף התנועה, אושרו עד כה 60 מליון ש"ח בלבד. המשמעות היא כי אגף התנועה ייאלץ לבצע קיצוצים משמעותיים ביותר שיביאו לנוכחות חסרה של המשטרה בדרכים וכאשר האכיפה פחות מורגשת, יש מי שמנצל את המצב להתפרעות בדרכים וכתוצאה מכך צפויה עליה בבמספר תאונות הדרכים ואגב כך עליה במספר ההרוגים, עליה במספר הפצועים ועליה בנזק הכלכלי שייגרם לפרט ולמדינה. 

בנאומו של אוריאל לין יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים בכנס האיגוד שהתקיים לפני כשבועיים, הזהיר  לין כי קיצוץ תקציב הרשות ייפגע בגופים הנסמכים על תקציב הרשות ובתוכם אגף התנועה במשטרת ישראל.

שנת 2010 מסתמנת כשנה גרועה בה מספר ההרוגים צפוי להיות הגבוה ביותר ב-10 השנים האחרונות. מתחילת השנה נהרגו 295 בני אדם לעומת 260 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. עליה של כ-13%. 
נוכח נתונים מדאיגים אלו הקיצוץ בתקציבים ועקב כך הפגיעה ברמת האכיפה בדרכים תמוה ביותר. נראה כי מישהו באוצר ו/או במשרד התחבורה אינו מבין את המשמעויות הכואבות  של החלטותיהם אלו. 
 

כלי נגישות