איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

עכשיו זה רשמי: ענף יבוא הרכב נפתח לתחרות חופשית

המהפכה בענף הרכב יוצאת לדרך. ממחר (יום רביעי 7/4/10) ניתן לראשונה בישראל לייבא רשמית לארץ כלי רכב המיוצרים על ידי אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
עד כה ניתן היה לייבא רכב ישירות מיצרן אחד בלבד. היבוא המקביל יאפשר לראשונה יבוא של רכב, באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב.
היבוא המקביל התאפשר לאחר שהשר כץ אישר לפני מספר ימים את הוראות הנוהל של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של רכב. צו הפיקוח נחתם על ידי שר התחבורה ואושר לאחרונה גם על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת.
השר כץ ציין כי מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצע בענף הרכב בשנים האחרונות. לדבריו, על פי הערכות כלכלנים פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל- 1.2 מיליארד שקל לשנה. "מדובר בחיסכון הנובע מהצמצום הצפוי ברווחי היבואנים " הוסיף כץ.
השר כץ גילה כי מספר יזמים ויבואנים חדשים פנו בימים האחרונים לאגף הרכב במשרדו והביעו את רצונם בקבלת היתר ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. חלק מיזמים אלה  גילו עניין רב גם ביבוא מכוניות שיוצרו בארצות הברית.
יצוין כי שר התחבורה הנחה את מנהל אגף הרכב במשרדו, אבנר פלור לסייע ככל שיידרש ליבואנים חדשים המבקשים להיכנס לענף הרכב ולפעול להסרת חסמים אפשריים גם מול יצרני הרכב בעולם.
משרד התחבורה פרסם לפני החג את הוראות הנוהל של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של כלי רכב. הוראות הנוהל כוללות בין השאר את דרישות היבוא והרישום של כלי רכב ביבוא מקביל ואת ההוראות למתן רשיון להפעלת מוסך מרכזי , הן ליבואן ישיר והן ליבואן מקביל.

הוראות הנוהל מתייחסות בנוסף לבדיקה הטכנית של רכב חדש במוסך היבואן או במוסך החתום על כתב חוזה עם היבואן וכן את הליך ביצוע "Recall " (קריאה לתיקון) או "קריאה חוזרת", בעקבות פגם שהתגלה על ידי יצרן ברכב שיוצר על ידו.

כלי נגישות