איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נהגי הליסינג – "פרה חולבת"

3-9-12
מעמד הביניים סופג מהלומה נוספת. לא די שמרכיב המיסוי במחיר הכולל של הדלק הינו מעל ל-50% ומרכיב המיסוי במחיר הרכב הינו מעל 60%, האוצר מבקש "לסחוט את הלימון" עד תומו ולקבל עוד כמיליארד שקלים ע"י הכבדת עולו על מעמד הביניים בכך שיעלה את  המס על בעלי הרכב הצמוד.

השר כץ אמר כי הדבר עומד בניגוד לדעתו וכי הוא יתנגד להכללת העלאת המחיר של "שווי רכב" בחוק ההסדרים בשנה הבאה.

השר כץ אינו מקבל  את הסברי האוצר כי העלאת המיסוי נועדה להחליש כוחן של חברות הליסינג ע"י הקטנת הביקוש לרכב צמוד.

העלאת המחיר של "שווי רכב" אכן עלול לגרום לאנשים לוותר על  "רכב צמוד" ולעבור לרכישה עצמית של רכב פרטי, אבל ההשלכות הבטיחותיות למהלך כזה עלולות להיות הרות אסון.

במצב הנוכחי רכבי חברה מנוהלים ע"י קציני בטיחות ומוחזקים ברמה גבוהה של בטיחות, מתקיים פיקוח מתמיד על  תחזוקת  המכוניות, טיפולים נעשים בזמן ובהתאם להוראות היצרן, קיים פיקוח של איש מקצועי על תיקונים הנערכים בכלי הרכב, יש השגחה על התנהגותו התחבורתית של הנהג, כלומר, קיימת תשתית איתנה של פיקוח והשגחה הן על כלי הרכב והן על ציבור הנהגים ברכבי החברה מה שמביא לתנועה של מכוניות בטוחות יותר על הכבישים.

אם אכן יקרה מצב בו אנשים יעדיפו לוותר על "רכב חברה" ולקנות בכספם כלי רכב, אין ספק כי רמת התחזוקה של הרכבים תרד. לא תהיה הקפדה על טיפולים בזמן, על מנת לחסוך כסף, תיקונים לא יעשו כנדרש, גילו הממוצע של הרכב ירד מה שיביא ליותר בעיות תחזוקה, הנוהגים לא יהיו מפוקחים וכל אלו יביאו לרמת בטיחות כללית נמוכה בהשוואה למצב הנוכחי של ניהול ציי הרכב ע"י אנשי מקצוע. כמובן שמצב זה יביא לעליה בתאונות דרכים וכתוצאה מכך עליה בנזק לרכוש ואבדן מיותר של חיי אדם.

כלי נגישות