איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נהג בשלילה, ברח מהשוטרים, ביצע תאונה וברח מהזירה

16-6-10

היחידה המרכזית של אגף התנועה – שלוחה צפונית , עצרו השבוע תושב רמת ישי בן 35 בגין נהיגה בזמן שלילה מנהלית , בריחה משוטרים תוך ביצוע עבירות תנועה חמורות , ביצוע תאונה ובריחה מהזירה ועוד .
תחילתה של החקירה לפני שבועיים לערך , עת נתפס הנהג ע"י משטרת התנועה הארצית עמקים בהיותו שיכור ולפיכך – רישיונו נשלל מנהלית לשלושים יום ואף נקבע כי רכבו יושבת לחודש ימים בהתאם לאחסנתו במגרש המיועד לכך .
הנהג ביקש להשיב את רישיונו במסגרת הליך משפטי ונדחה ע"י בית המשפט ומאחר ורכבו לא אוחסן כנדרש , עלה החשד כי הוא ממשיך לנהוג ברכבו על אף הפסילה האמורה ואכן בתום מעקב של ימ"ר את"ן , נצפה נוהג את רכבו בעיר מגוריו וכשהתבקש לעצור בצד הדרך , פתח במנוסה פרועה תוך שהוא חוצה צומת ברמזור אדום ואף עולה על אי תנועה .
בשלב זה החליטו בלשי היחידה להימנע ממרדף בשל הסיכון הבטיחותי ומאחר וזהותו של הנהג כבר הייתה ידועה בוודאות ועל כן בחרו להמתין לנהג בקרבת ביתו , ומשלא הופיע כעבור זמן מה החלו לסרוק את נתיב נסיעתו המוערך ואכן מצאו את רכבו "בתוך" קיר כששתי כריות האוויר הקדמיות פתוחות אולם ללא הנהג שברח מהזירה .
בתום עריכת חיפושים אחר הנהג במקומות שונים , הסגיר עצמו כעבור יום כשהוא אוחז בידו "אישור" מבית הדין הרבני שלכאורה במועד הבריחה והתאונה , נכח בכלל בדיון בבית הדין הרבני . חוקרי היחידה גבו עדויות ממספר גורמים בבית הדין , לרבות גרושתו שסתרה את עובדת נוכחותו בדיון ולבסוף הגיעו לשומר במקום שהודה כי הוא זה שהמציא לנהג את "האישור" לאחר שזה הגיע בשעות הצהריים בלבד . 
לאור האמור , הנהג נעצר והובא בפני שופט בבקשה להאריך את מעצרו בצמוד להצהרת תובע ואכן כבוד השופט דורון פורת בבימ"ש שלום נצרת נעתר לבקשת המשטרה והורה על מעצרו עד תום הליכים וכך גם נקבע ע"י בימ"ש מחוזי שדחה את הערר של הנהג .
כלי נגישות