איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

מכרז לביצוע הדרכות לנהיגה אקולוגית

24-4-12
התוכנית החדשה לחינוך הנהגים לנהיגה אקולוגית יוצאת לדרך. משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים פרסם מכרז לביצוע הדרכות לנהיגה אקולוגית, זאת במסגרת מיזם חדש שנועד לחסוך בצריכת הדלק ולצמצם את הזיהום הנגרם מכלי הרכב.
 
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי התוכנית עשויה לחסוך עד 20% מצריכת הדלק של כלי הרכב ולהביא להפחתה בפליטת המזהמים, זאת ללא כל שינויי במהירות הנסיעה הממוצעת של כלי הרכב. לדבריו, התוכנית מבוצעת במסגרת החלטת הממשלה להפחתת פליטות גזי החממה בישראל.
 
התוכנית שגובשה באגף הרכב שבמשרד התחבורה, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציעה שורה ארוכה של עקרונות ודרכים לחיסכון בדלק ולצמצום פליטת המזהמים. כמו למשל החניית כלי רכב עם הפנים ליציאה, הקפדה על לחץ אויר בצמיגים והימנעות מתאוצות או בלימות פתאומיות.
 
מעבר לירידה בצריכת הדלק, אימוץ סגנון נהיגה חכם צפוי לתרום לנהיגה בטוחה יותר וכן להביא להורדת העומסים על המנוע, המתלים והבלמים ולשמור על בלאי נמוך של מערכות הרכב.
 
במסגרת המכרז שפורסם יוסמכו מדריכים לנהיגה אקולוגית, שיפעלו במרכזי הדרכה מקצועיים, שיוקמו לצורך כך. מדובר במערך הדרכה מקצועי, הדומה לאלה הפועלים באירופה. שירותי ההדרכה לנהיגה אקולוגית ינתנו באמצעות גוף חיצוני שיידרש לעמוד בכל תנאי המכרז.
 
בנוסף להדרכות, בכוונת משרד התחבורה להגביר את מודעות הציבור לנהיגה ירוקה, באמצעות קמפיין ארוך טווח, במסגרתו יפורסמו עקרונות הנהיגה האקולוגית ויבוצעו הדגמות המדמות מצבים אמיתיים, שיזכירו לנהגים לעקוב באופן קבוע אחר אופי נהיגתם.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ציין כי משרדו יפרסם בימים הקרובים "קול קורא" לחברות ותאגידים, בעלי ציי רכב, לבצע הדרכות לנהגיהם. לדבריו, עלות ההדרכה תמומן על ידי משרד התחבורה.
 
פוטנציאל ההתייעלות והפחתת פליטת המזהמים בולטת במיוחד בקרב ציי הרכב הכבדים. אופי העבודה של רכבי חלוקה, משאיות עירוניות, רכבי שירות מוניציפאליים ואוטובוסים עשוי להבטיח כי ההתייעלות המשוערת תשמר לאורך כל שעות פעילותם של כלי רכב אלה.
 
יצויין כי חברות פרטיות וגופים גדולים מענף התחבורה והרכב בכל העולם מפעילים ומעודדים הדרכות והשתלמויות לנהיגה אקולוגית ובטוחה העשויות לשפר את יכולות הנהיגה באופן משמעותי אצל נהגים בעלי ניסיון ונהגים צעירים כאחד.
כלי נגישות