איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

לוח תמרורים חדש בישראל

26-1-11

לוח התמרורים החדש של ישראל יוצא לדרך.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חושף היום לראשונה את לוח התמרורים החדש והעדכני של ישראל לאחר שאושר סופית על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
לוח התמרורים החדש שפורסם היום (יום רביעי) באתר משרד התחבורה  mot.gov.il מחליף את לוח התמרורים הישן שאושר בשנת 1970 על ידי שר התחבורה דאז שמעון פרס ועודכן לאחרונה בשנת 2002.
 
לוח התמרורים החדש תואם את "אמנת וינה" שישראל חתומה עליה. האמנה קובעת אחידות של תמרורים וסמלים בכל מדינות העולם החתומות עליה.
 
הלוח החדש מורכב מעשרה חלקים, לעומת ששה חלקים בלוח הישן והוא כולל 257 תמרורים, לעומת 188 תמרורים בלוח הישן. הלוח החדש כולל גם 95 סמלי דרך לנהגים ולהולכי רגל, רובם לא היו קיימים בלוח התמרורים הישן.
 
עשרת חלקי הלוח כוללים: תמרורי אזהרה והתראה, תמרורי הוריה, מתן זכות קדימה, איסורים והגבלות, תחבורה ציבורית, מודיעין והדרכה, רמזורים ותמרורי בקרת נתיבים, סימון על פני הדרך, תמרורים באתר עבודה ונספח של סמלים.
 
הלוח הישן כלל ששה נושאים בלבד: תמרורי אזהרה, תמרורי הוריה, תמרורי מודיעין, תמרורי סימון על פני הדרך, רמזורים וסימני עזר בדרך.
 
בתמרורים החדשים ניתן דגש מיוחד על סימונים גרפיים ברורים ומאירי עיניים. קבוצות התמרורים חולקו לצבעים מיוחדים לפי נושאים: תמרורים רגילים סומנו בצבע לבן, תמרורים של תחבורה ציבורית סומנו בצבע צהוב, תמרורים של אתרי עבודה בכבישים סומנו בצבע כתום ושלטי תיירות סומנו בצבע חום.
 
הלוח החדש כולל תמרורים חדשים רבים שלא היו קיימים בלוח הישן, בהם תמרורים של הרכבת הקלה, תמרורים המציינים מנהרות, אתרי עבודה, שילוט הדרכה מעודכן ותמרורים לרוכבי אופניים. במקביל לכך נגרעו עשרות תמרורים ישנים ושלטים כמו תמרור המתריע על רעש מטוסים מנמיכי טוס ואיסור שימוש בצופר באזור מסויים.

משרד התחבורה פרסם הנחיות לרשויות המקומיות בארץ המתייחסות לאופן הצגת התמרורים.


התמרורים החדשים ישולבו בלימודי הנהיגה ובמבחני התיאוריה וכן בקורסי הרענון והנהיגה הנכונה ("נהיגה מונעת").
החל מ-1 באפריל 2011 יבחנו תלמידי הנהיגה על מבחן עיוני (תיאוריה) בו ישולבו לראשונה התמרורים החדשים. שאלות המבחן נערכו מחדש בצורה ברורה וקלה להבנה. לחלק גדול מהן צורפו אמצעי המחשה שיסייעו לנבחנים להבין טוב יותר את השאלות והתשובות.
השאלות והתשובות של מבחן התיאוריה ילקחו מתוך מאגר של כ-1,800 שאלות שעודכנו ונוסחו מחדש על ידי ועדה מקצועית שמינה השר כץ. עדכון שאלות התיאוריה בוצע בעקבות טענות על ניסוחים לקויים שהתגלו בשאלוני התיאוריה הקודמים. בשאלונים החדשים שולבו גם שאלות על לוח התמרורים החדש שפורסם היום ויכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים.
השר כץ הנחה את אגף הרישוי לפרסם את מאגר השאלות והתשובות של מבחני התיאוריה באתר האינטרנט של משרד התחבורה mot.gov.il ולאפשר לתלמידי הנהיגה להיכנס למאגר ללא תשלום.
מאגר השאלות והתשובות יפורסם לראשונה ב-1 במרץ 2011 באתר משרד התחבורה, חודש לפני כניסתן לתוקף של הבחינות החדשות. זאת, כדי לאפשר לתלמידי הנהיגה להתכונן מבעוד מועד על השאלות החדשות.
מאגר השאלות והתשובות של התיאוריה פורסם עד כה באמצעות ספר שנמכר תמורת 85 שקלים ומעתה ניתן יהיה להורידו בחינם מאתר האינטרנט. המאגר יפורסם בשש השפות בהן ניתן להיבחן במבחן התיאוריה: עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית.
יצויין כי לא יחול כל שינוי במתכונת מבחני התיאוריה. המבחנים יכללו 30 שאלות אמריקאיות, לכל שאלה ארבע תשובות אפשריות ורק תשובה אחת נכונה. כדי לעבור את המבחן יש לענות נכונה על 25 שאלות.
כלי נגישות