איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כניסה לצומת באור צהוב – פרשנות משפטית:

1-11-11

מאת: עו"ד ארגמן עמרי*

רבים שואלים, האם מותר או אסור לנסוע באור צהוב ?
עמדתי החד משמעית בנושא כמומחה לתעבורה הינה כדלקמן:

נסיעה באור צהוב מהווה עבירה במספר מקרים:
התחלת נסיעה באור צהוב יחד עם אדום מהווה עבירה[תקנות 22(א), 64(ד)
נסיעה באור צהוב מהבהב מבלי לאפשר להולך רגל או לרכב הבא לצומת לחצות בבטחה.על פי תקנה 64(ה)

בעבר  עבירת אור אדום הייתה עבירה  שגררה אחריה כתב אישום שנדון בבית משפט ובמקרים רבים הוטל בגינה  פסילה מנהלית ל- 30 יום ע"י קצין משטרה.
למרות שכיום העבירה הפכה להיות עבירה של ברירת משפט , עד היום בתי המשפט עדיין רואים בעבירה עבירה חמורה שמסכנת ביותר את כלל המשתמשים בדרך ובצדק.

המחוקק ובתי המשפט רואים בעבירה של חציית צומת באור אדום, סיטואציה שעלולה בנקל להביא לתאונות דרכים קשות בהן נפגע אדם ולעיתים רבות תאונות קטלניות בהן נהרג אדם בהן העונש המינימאלי הינו עונש שלא יפחת מ-3 חודשי פסילת רישיון נהיגה בפועל (בתאונות של חבלה וחבלה של ממש בלבד-העונש בתאונה קטלנית חמור בהרבה ) רבים הם המקרים מוטלים עונשים חמורים יותר.

יש השואלים, אם כך מדוע אין אכיפה של מצלמות מהירות לעבירה של חציית צומת באור צהוב ?
התשובה לכך היא טכנית המצלמה מכוונת לצלם את הנהג, שנייה אחת לאחר שנדלק האור האדום ברמזור.

בשורה תחתונה צומת היא דבר מסוכן!
ישנה חובת זהירות גם כלפי מי שנכנס לצומת באור ירוק!

מכל האמור לעיל: כניסה באור אדום ואפילו בצהוב מהווה עבירה ויותר מכן סכנה!
____________________________________________________

* הכותב: עורך דין ארגמן עמרי הינו עורך דין מומחה  לדיני התעבורה.

** אין להתייחס לאמור בכתבה זו כאל תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין תעבורה


כלי נגישות