איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כביש 6 ממשיך צפונה

8-2-11

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (יום שני 8/2/11) פה אחד את הארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין מחלף תל קשיש ועד מחלף סומך (קטע 3). זאת בהמשך להחלטת הממשלה שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הקובעת כי קטע 3 של כביש חוצה ישראל יהיה כביש אגרה.
קטע 3 של הכביש, באורך של 12 קילומטר מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד למחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 קילומטרים, ומנהרת איבטין באורך של כ-400 מטר. קטע 3 של כביש חוצה ישראל כולל בנוסף שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. שני קטעי כביש אלה לא יופעלו כנתיב אגרה.
המשך סלילת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה הוא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל כיום לקירוב הפריפריה למרכז הארץ. קטע הכביש שאושר היום יקצר את הדרך לגליל המערבי ויהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון.
בקרוב תידון במועצה הארצית לתכנון ובניה קטע נוסף של כביש חוצה ישראל (קטע 7), המתחיל ממבואות יקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו חמישה קילומטרים, הכולל גם מנהרה באורך 1.7 קילומטרים, העוקפת את יקנעם.
חברת חוצה ישראל תפרסם בסוף החודש מכרז פומבי לביצוע קטע הכביש. בשלב הראשון יפורסם מכרז לשלב המיון המוקדם (P.Q) ובשלב מאוחר יותר יפורסם השלב השני של המכרז לאחר שתנאיו יאושרו בממשלה.
כלי נגישות