איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

טויוטה ה- PRIUS PLUG-IN הגיעה לישראל

21-6-11

רן דנאי: "TOYOTA העולמית מאמינה כי ה- PLUG-IN הוא המענה הנכון לתעשיית הרכב, אשר צפויה לאמץ אותו כסטנדרט מוביל"
תחילת מכירות ה- PRIUS PLUG-IN בארץ צפויה עם השקתה בעולם בשנת 2012 וההערכה כי מחירה יעמוד על כ- 170 אלף שקלים

חברת יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, הציגה הבוקר (ג') לראשונה בישראל את תפישת ה- PLUG-IN במסיבת עיתונאים בה הוצגה מכונית ה- PRIUS PLUG-IN, העוברת בארץ הליכי תקינה לקראת תחילת שיווקה בשנה הבאה.
טכנולוגיית ה- PLUG-IN של TOYOTA מאפשרת טעינה חשמלית ישירה מרשת החשמל, בשילוב טכנולוגיה היברידית, המסירה את מגבלת טווח הנסיעה ואת התלות בתשתית חשמלית האופייניים לרכבים בעלי מערכת חשמלית בלבד. שילוב מערכת חשמלית ומערכת היברידית מאפשר נסיעה חסכונית עם רמת זיהום מינימלית, ללא פגיעה בנוחות ובגמישות השימוש המתאפשרת לנהג.

טעינת ה- PLUG-IN מאפשרת נסיעה של עד 24 ק"מ באמצעות חשמל בלבד. לאחר מכן, נכנסת לפעולה באופן אוטומטי המערכת ההיברידית. תצרוכת הדלק המשולבת של ה- PRIUS PLUG-IN תעמוד על כ- 50 ק"מ לליטר וטווח הנסיעה של הרכב (בהטענה מלאה ובמיכל דלק מלא) יעמוד על כ- 800 ק"מ.
על פי תוכניותיה האסטרטגיות של TOYOTA, מערכת ה- PLUG-IN תהווה את הפתרון האופטימאלי ל- 10-20 השנים הקרובות. AKIHIKO OTSUKA, המהנדס הראשי להנעות חלופיות ב- TOYOTA העולמית התבטא בנושא זה: “אינני מאמין שבשנים הקרובות רכב חשמלי יוכל להוות תחליף לרכבים היברידיים ו-PLUG-IN".

TOYOTA נשענת על ניסיונה המוכח בהחדרת טכנולוגיות חדשות בענף הרכב ובפריצת הדרך המוצלחת שעשתה החברה בנושא ההנעה החלופית, עם תחילת ייצור המוני של רכבים היברידיים. מאז השקת ה- PRIUS, לפני כ- 14 שנים, נמכרו ברחבי העולם כ- 3.1 מיליון מכוניות היברידיות מתוצרת TOYOTA, מתוכן כ-2.3 מיליון מכוניות PRIUS. מאז תחילת השיווק בישראל בשנת 2005, נמכרו בארץ כ- 8,000 רכבי PRIUS. השקת ה- PLUG-INPRIUS נעשית לאחר פרויקט עולמי רחב היקף הנערך במספר מדינות (כולל מדינות אירופה, ארה"ב, יפן ועוד) ובמסגרתו נמצאות, החל מסוף 2009, 600 מכוניות PLUG-IN בשימוש יומיומי.
מחירה של ה- PLUG-INPRIUS טרם נקבע באופן סופי והוא ייגזר מגובה המס שיקבע לרכב זה. ביוניון מוטורס מעריכים כי המכונית תיכלל בקטגוריית המכוניות החשמליות ותחת הנחה זו צפוי מחירה לעמוד על כ-170 אלף שקלים (במידה והמכונית תשויך לקטגוריות מיסוי אחרת יכול המחיר להגיע לכ- 200 אלף שקלים).
יוניון מוטורס הודיעה היום כי בכוונתה לעבוד עם רשתות הטעינה החשמליות אשר יאושרו על-ידי המדינה, ללא בלעדיות עם רשת אחת, וזאת על מנת להעניק לצרכן את חופש הבחירה המרבי והגמישות המקסימלית. זמן הטעינה צפוי להיות כשעה וחצי בלבד וצריכת החשמל לטעינת הרכב תעמוד על 10 אמפר, חד פאזי (בדומה למכשירים ביתיים רגילים כגון תנור אפיה, מזגן וכו').
רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, מסר היום: "אנחנו גאים להציג היום את ה- PRIUS PLUG-IN לראשונה בישראל. חשוב לנו שהטכנולוגיות החדשות שאנו מציעים ללקוחות לא יחייבו אותם לשנות את אורח החיים ולא יגבילו אותם, אלא להפך. ה- PRIUS PLUG-IN מהווה מבחינת TOYOTA את השילוב האולטימטיבי בין יתרונות הרכב החשמלי לבין שימושיות וגמישות, ומאפשר נסיעה חסכונית, שקטה, ידידותית לסביבה ללא תלות בתשתית זו או אחרת. אנו מאמינים כי המדינה רוצה לעודד כניסת רכבים חשמליים בעלי הנעה חלופית, ומקווים כי תסייע לכך שהאפשרות הזו תהיה נגישה לכמה שיותר לקוחות".
ה- PRIUS PLUG-IN , 1,800 סמ"ק, מצוידת במנועי בנזין וחשמל, בעלי הספק של 99 כ"ס (5,200 סל"ד) ו-82 כ"ס בהתאמה (סה"כ תפוקת המערכת 136 כ"ס). זמן ההאצה מ-0 ל-100 עומד על 10.2 שניות.
כלי נגישות