איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בתוך חודש: הצעה לאישור הממשלה על הקמת קו רכבת מתל אביב לאילת

9-1-12
אור ירוק לפרויקט הרכבת לאילת. צוות בינמשרדי המשותף למשרד ראש הממשלה, משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר, יגבש בתוך חודש הצעה לאישור הממשלה, על הקמת קו רכבת להסעת נוסעים ומטענים מאילת למרכז הארץ.
 
שר התחבורה, ישראל כץ הציג היום (יום שני) בישיבת צוות השרים לענייני אילת, בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרויקטים תחבורתיים הקשורים לעיר אילת, ובראשם פרויקט הרכבת מתל אביב לאילת.
 
הצעת ההחלטה שתגובש על ידי הצוות הבינמשרדי תתייחס לשלוש חלופות עיקריות לביצוע קו הרכבת לאילת: הקמת המיזם באמצעות הסכם ייחודי בין ממשלת ישראל לממשלת סין, ביצוע הפרויקט בשיתוף הסקטור הפרטי (PPP) או ביצוע הפרויקט במימון המדינה.
 
שר התחבורה ציין בישיבת השרים כי ממשלת סין משקיעה בשנים האחרונות משאבים בהיקפים חסרי תקדים בפיתוח רשתות התחבורה עם דגש על פרויקטים מסילתיים. לדבריו, לאורך השנים הוקמו חברות בבעלות ממשלת סין עם יכולות ביצוע ברמה גבוהה והיעילה ביותר והניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות הינה מהטובות בעולם.
 
בפגישה שנערכה בביג'ין עם שר התחבורה הסיני, סוכם על הכנת מסמך הבנות לשיתוף פעולה בתחומים תחבורתיים לרבות קידום המיזם האסטרטגי של ביצוע קו הרכבת לאילת. טיוטת המסמך הועברה לעיון משרד התחבורה הסיני.
 
ראש הממשלה הנחה את הצוות הבינמשרדי להגיש לאישור הממשלה את החלופה המועדפת להקמת הקו לאילת בתוך שלושה חודשים לכל היותר. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ- 170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים וחמש מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
 
על פי התוכנית,  הליך התכנון הסטאטוטורי של הרכבת לאילת יושלם בלוח זמנים קצר עד סוף שנת 2012, מתוך מגמה לסיים את עבודות הקמת קו הרכבת לאילת בתוך חמש שנים מיום אישור התוכניות.
 
שר התחבורה ציין כי משך הנסיעה מתל אביב לאילת יעמוד על שעתיים וחצי לכל היותר, ומהירות הנסיעה המרבית תגיע עד 300 קמ"ש, בקטעים בהם הטופוגרפיה תאפשר זאת.
 
פרויקט הרכבת לאילת הינו בעל חשיבות אסטרטגית לאומית שיאפשר בין היתר לקדם את פיתוח ומימוש פוטנציאל הסחר הבינלאומי דרך ישראל ויהווה בסיס לקישור יבשתי למעבר סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. כמו כן, הוא יאפשר לממש את מדיניות הממשלה לקירוב הפריפריה למרכז תוך חיזוק הקשר בין אילת והערבה למרכז הארץ.
 
הפרויקט יהווה בסיס לחיבור מסילתי בין הים האדום לבין הים התיכון, בין נמלי אילת, אשדוד וחיפה ויאפשר העברת מטענים למרחב אילת וממנו ברכבת, תוך ניצול יתרונות הרכבת במרחקים ארוכים ובמקביל יביא להקטנת הגודש בכבישים כתוצאה מהפחתת תנועת המשאיות.
 
צוות השרים לענייני אילת דן היום בשורה של פרויקטים נוספים בהם קידום פרויקט נמל התעלה באילת, המתוכנן להיבנות בחוף הצפוני של אילת. הקמת נמל התעלה המכונה "פרויקט השער הדרומי", תאפשר בעתיד את חיבורו של קו הרכבת לאילת ישירות לנמל ותשמש חלופה לתעלת סואץ.
 
השר כץ ציין כי בחודש הבא יפרסם משרדו RFI (request for information) להקמת נמל התעלה, שנועד לבחון את ההתעניינות והיכולות של הסקטור הפרטי להקים את המיזם. השר הנחה את חברת נמלי ישראל (חנ"י) להתחיל בקידוחי קרקע ראשונים שנועדו לבחון את מיקומו האופטימאלי של הפרויקט.
 
שר התחבורה הציג בישיבה גם את נושא הפרטת נמל הים באילת ומסר כי עד סוף החודש יוגשו תוכניות עסקיות להפרטת הנמל, של שבעת המתמודדים שנבחרו, מבין 17 גופים שהגישו את הצעתם. לדבריו, תהליך המכירה של הנמל יושלם עד אמצע 2012.
 
בנוסף לכך, הציג השר כץ את ההתקדמות בהקמת שדה התעופה הבינלאומי רמון בתמנע, שליד אילת, וציין כי עד ספטמבר השנה תשלים רשות שדות התעופה (רש"ת) את התכנון המפורט של הפרויקט, מתוך מגמה להתחיל בביצוע המיזם עוד במהלך שנת 2013.
 
שר התחבורה הציג בפני השרים גם את התוכנית לשדרוג כביש הערבה והפיכתו לכביש דו-נתיבי עם שני מסלולים בכל כיוון, מאילת ועד צומת הערבה. לאחרונה הושלמה הרחבתם של מספר קטעי כביש באורך של 40 קילומטרים ממחסום אילת ועד גרופית. כמו כן, מקודמים בימים אלה תכנון להרחבת חמישה קטעי כביש נוספים באורך כולל של 130 ק"מ מגרופית ועד צומת הערבה. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.8 מיליארד שקלים.

כלי נגישות