איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

אין משאיות – זמן הנסיעה התקצר ב-58%

הצלחה לפיילוט בכביש ירושלים תל אביב. זמן הנסיעה הממוצע בכביש מספר 1 מירושלים לתל אביב התקצר בשיעור ממוצע של 58%, בעקבות  איסור נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים, בשעות הבוקר.
מסיכום סופי של נתוני הפיילוט שנערך במשך ששת חודשים האחרונים עולה כי הניסוי הצליח מעבר לכל הצפיות וכי ההצלחה בכביש מספר 1 לא גרמה להחרפה משמעותית ולעיתים אף לשיפור בכביש מס' 443 שהווה חלופה למשאיות עליהן נאסרה הכניסה בכביש מס' 1.
 בעקבות ההצלחה של הפיילוט ולאחר עבודת מטה שנערכה בנושא בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יעקב גנות הוחלט לאסור באופן קבוע על נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים בשעות הבוקר בכביש ירושלים תל אביב.
 סגירת כביש מס' 1 לכניסת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שנועד להפחית את גודש התנועה ולקצר את זמן הנסיעה לבירה.
במסגרת פיילוט שיזם השר כץ נאסרה מ- 1 בדצמבר 2009 תנועת משאיות וכלי רכב כבדים במשקל של יותר מ- 12 טון בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים, בין השעות 06:30 ל- 09:30 בבוקר.
בנוסף לכך נאסרה נסיעת משאיות מעל 12 טון בשעות הבוקר גם בכביש מס' 3, בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין וכן בכביש מס' 375 המוביל לצור הדסה וכביש 431 שבין מחלף ענבה ועד מודיעין.
מהנתונים שנאספו על ידי חברת אמי- מתום שערכה את הפיילוט עולה כי זמן הנסיעה הממוצע ממחלף ענבה ועד לגינות סחרוב בכניסה לירושלים התקצר ב- 30%. זמן הנסיעה הממוצע משער הגיא ועד שורש התקצר בממוצע ב-45% מ-8.5 דקות לפני הניסוי ל-5.5 דקות בתקופת הניסוי.
זמן הנסיעה ממחלף שורש ועד מחלף חמד התקצר ב- 27% מ- 4.38 דקות לפני הניסוי ל- 3.24 דקות, במהלך הניסוי.
זמן הנסיעה ממחלף חמד ועד הראל התקצר ב-28% מ-2.27 דקות לפני הפיילוט ל-1.47 דקות בלבד, במהלך הניסוי וממחלף הראל ועד מנהרת הארזים התקצר זמן הנסיעה ב- 50% מ- 7 דקות לפני הניסוי ל- 3.33 דקות בלבד, במהלך הניסוי.
בכביש 443 אליו הוסתה תנועת המשאיות לא נרשם שינוי משמעותי בזמן הנסיעה הממוצע בכביש בניגוד לכל התחזיות שצפו האטה במהירות הנסיעה בכביש.
בתקופת הניסוי גדל מספר כלי רכב שנסעו בכביש מס'1 בכ- 40% בממוצע. כך למשל בקטע שבין שער הגיא ועד מחלף שורש נסעו 1950 כלי רכב בשעה, לעומת 3700 כלי רכב לשעה, במהלך הניסוי.
בקטע שבין מחלף חמד להראל נסעו 2890 מכוניות בשעה לפני הניסוי, לעומת 3800 בתקופת הניסוי ובקטע שבין בן שמן למחלף ענבה נסעו 1700 כלי רכב לפני הפיילוט, לעומת 2000 כלי רכב, במהלך הניסוי.
בעקבות הניסוי הוכפל מספר המשאיות שנסעו בכביש 443. כך למשל בקטע שבין מחלף בן שמן לאזור התעשיה במודיעין נסעו 174 משאיות לפני הניסוי, לעומת 326 משאיות, במהלך הניסוי ואילו בקטע בין שילת למכבים –רעות נסעו 207 משאיות לפני הניסוי, לעומת 327 משאיות במהלך הניסוי.
כלי נגישות